מאמרים וספרים בתחומים מגוונים (טקסט מלא)

Google Books הושק בשנת 2004. בתקופה זו נסרקן מיליוני ספרים בספריות של 7 אוניברסיטאות בארצות הברית, על מנת ליצור מאגר דיגיטלי. לאחר כשנתיים נתבעה חברת Google על ידי איגוד המו"לים הגדולים בגין פגיעה בזכויות יוצרים. בשנת 2011 הושגה פשרה: ספרים שגילם מעל 70 שנה, אין הגבלת זכויות יצרים, כמשתמע בחוק. כמו כן, הספרים מוצגים באופן חלקי (פרק ראשון, למשל), וליד הספר מצוין מיקומם בספריות, להמשך קריאה. ניתן למצוא חומר בעברית, אם כי הוא אינו רב. כיום יש ב- Google Books יותר מ- 10 מיליון ספרים סרוקים. ניתן לבצע חיפוש במסמכים.

מנוע חיפוש למאמרים אקדמיים

כותר הינו מאגר מידע מקוון של מט"ח. במאגר זה תוכלו למצוא מגוון עשיר של ספרים ומקורות מידע: אנציקלופדיות, לקסיקונים, ספרי מחקר, ספרי הגות וספרי עיון פופלרים, יצירות קלסיות, מדריכים. כל זאת בטקסט מלא-Full Text. ניתן לבצע חיפוש מידע גם בספרים עצמם. תחומי הדעת במאגר: היסטוריה, אזרחות, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, יהדות, חברה, מדעי הטבע והחיים. המאגר אינו חופשי, ויש להשתמש בסיסמת ההזדהות למשרד החינוך.

מרכז המחקר והמידע של הכנסת (מ.מ.מ.) הוא גוף מחקרי הפועל בכנסת, על מנת לספק לחברי הכנסת ולוועדותיה מידע אוביקטיבי ובלתי תלוי הדרוש להם לשם עבודתם. המרכז מספק נתונים, מסמכי רקע ומחקרים מקיפים. הסקירות נכתבות ע"י אנשי אקדמיה, מטובי החוקרים. באתר של המ.מ.מ. ניתן לחפש מסמכים באמצעות מילות מפתח (מתזאורוס ייעודי).

פרוייקט הספרייה הוירטואלית של מטח התחיל בשנת 2000 והוא מוסד ללא כוונת רווח ופרוייקט הספרייה אינו מסחרי. מטרת הפרוייקט הנה לסייע בידי התלמידים/ות בהכנת שיעורי הבית וכן להעשיר את דעתם/ן בנושאים שונים ומגוונים.