קטלוגים מקוונים, ספריות וארכיונים לאומיים

אתר האינטרנט של הספרייה מקושר לקטלוגי הספרייה ובאמצעותו ניתן לבצע עיון בקטלוג, אחזורי מידע, לבדוק הארכת מועד השאלת ספרים והזמנת ספרים.

מארכיוני הספרייה הלאומית. מסמכים ותמונות של דמות או נושא. הארכיון המקוון משתנה מעת לעת. נושאי הארכיון המקוון: אליעזר בן יהודה כתבי יד של שירים מאת רחל המשוררת אוסף גוש אמונים לוי שניאורסון רודולף קייזר אלבום אנטישמיות סטפן צוייג – 70 שנה למותו וולתר רתנאו וולט ויטמן פסח חברוני משה יעקב בן גבריאל טוביה פרידמן-צייד נאצים מדמדומי רפובליקת ווימר ועד עלית הנאציזם אוטו נוירת-כלכלן חברתי קרל ארנשטיין באדיבות הספרייה הלאומית.

אתר הספרייה הלאומית של ישראל. הספרייה הלאומית של ישראל נמצאת בתהליך התחדשות במסגרתו תתרחב ותתפתח לספרייה של המאה ה-21, שבונה בהתמדה אוספים פיזיים ודיגיטליים של התרבות היהודית והישראלית לדורותיה ולרבדיה, מספקת שירותים בבניין וברשת לציבור הרחב ולחוקרים בארץ ובעולם וממלאת תפקיד מרכזי ופעיל בחיי הרוח והתרבות של המדינה על כל אזרחיה, ושל העם היהודי כולו. ***חשוב*** מומלץ לבצע הרשמה לאתר. בדרך זו ניתן יהיה לבצע הזמנת ספרים אשר ימתינו לכם באולמות הקריאה למשך שבוע.

באדיבות הספרייה הלאומית. הספרייה הלאומית משמרת ומנגישה את החומר הארכיוני של מורשת ישראל לשימושם החופשי של חוקרים ושל הציבור הרחב. במדינת ישראל מאות של ארכיונים המתארים את ההיסטוריה שלה, את הקמתה ואת הגופים והאישים שפעלו בה. בחומרים אלו עניין ציבורי, היסטורי ולאומי מובהק. במסגרת הפרויקט הספרייה הלאומית מצלמת את הארכיונים ומקטלגת אותם, ובכך הם הופכים לזמינים לעיון הציבור. הפרויקט הינו חלק מ"ציוני דרך", מיזם לאומי גדול בשיתוף משרד ירושלים והמורשת וארכיון המדינה לקידום שימור, חשיפה והנגשה של חומרי תרבות לציבור הרחב באמצעים חדישים.

 
ספריית הקונגרס האמריקאי מכילה אלפי פרטי ידע, תמונות ואוספים.