ספרות עברית

אתר לציון 100 שנה להולדת לאה גולדברג. באתר חומר מקורי ומקוון ממגוון חומרי הספרייה הלאומית ובשיתוף עם העמותה להנצחת לאה גולדברג, ארכיון "גנזים" וספריית פועלים.

 

שאול טשרניחובסקי, 1943-1875, מגדולי המשוררים העבריים. בארכיון זה תמצאו את יצירתו בתמונה, בכתב ובצליל. באדיבות הספרייה הלאומית

 

דו-ירחון לספרות של אגודת הסופרים.

 

האתר הוא תרגום דיגיטלי ברוח המאה ה-21 של ארכיונו העשיר של שלונסקי, והוא נועד להעמיד לרשות הציבור את היצירות והחומרים של אחד המשוררים החשובים ביותר בשירה העברית החדשה.

 

קישור לקסיקון הספרות העברית החדשה

לקסיקון ביו–ביבליוגראפי של הספרות העברית החדשה

 

בגרסה הנוכחית של הלקסיקון לא כלולים ערכים על מאיירים ומאיירות, סופרי ילדים וסופרות ילדים, עורכים, עורכות, מתרגמים ומתרגמות, אך אנו מכירים בתרומה הרבה של יוצרים ויוצרות אלה ליצירת הספרות, ובעתיד יושלמו גם ערכיהם וערכיהן בלקסיקון. נוסף על כך, בכתיבת הערכים החדשים נשמור על העיקרון שליווה אותנו במהדורה המודפסת, כי ערכים חשובים יותר לתפיסתנו יזכו להרחבה ולפירוט רבים יותר. כמו כן, בעתיד נכתוב גם על מי שפרסמו ספר אחד בלבד, ונזנח את התניית הכניסה ללקסיקון בפרסום שני ספרים. הלקסיקון ימשיך לכלול רק יוצרים ויוצרות שפעלו מאז 1948, שנת הקמת מדינת ישראל, ובכללם גם אלו שאינם חיים בישראל או אינם כותבים בשפה העברית.